Bekijk op deze pagina alle veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Houd er rekening mee dat de onderstaande informatie onder voorbehoud van wijzigingen is.
Kan ik mijn afstand wijzigen?
Je kunt van afstand wijzigen mits de gewenste afstand nog niet is uitverkocht. Wijzigen naar een hogere afstand kan met als voorwaarde dat het verschil in prijs wordt voldaan. Bij wijziging naar een lagere afstand, vindt geen restitutie van het inschrijfgeld (of een deel daarvan) plaats.
Stappenplan
Ben jij van afstand gewijzigd? Dan kun je gewoon lopen met jouw originele startnummer.
Wat zijn de algemene voorwaarden?
De algemene voorwaarden voor groepen en individuele inschrijvingen vind je hier.
Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Het is niet mogelijk om jouw inschrijving te annuleren. Bekijk voor meer informatie de algemene voorwaarden.
Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Zorg er dus voor dat jouw e-mailadres correct is ingevoerd. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 30 minuten hebt ontvangen. Indien hij ook daar niet staat, neem dan contact met ons op.
Hoe bestel ik een coachnummer?
Bij kinderen tot en met 6 jaar mogen begeleiders of coaches gratis meelopen. Voor kinderen vanaf 7 jaar is begeleiding niet toegestaan. Familie en bekenden mogen natuurlijk wel aanmoedigen langs het parcours. De coachnummers worden in het startpakket meegestuurd. Coachnummers zijn gratis en kan besteld worden via de inschrijving.
Wanneer is de Plantsoenloop Groningen?
De nieuwe datum van de Plantsoenloop Groningen is zaterdag 4 november 2023.
Kan ik me inschrijven?
Je kunt je hier inschrijven voor de Plantsoenloop Groningen 2023.
Hoe schrijf ik me in als bedrijf, groep, school of vereniging?
Klik hier voor meer informatie over de inschrijving.
Kan ik mijn inschrijving wijzigen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw account.
Welke leeftijd moet ik hebben om deel te mogen nemen?
Kan ik mijn startbewijs overdragen?
Je kunt jouw startnummer overdagen aan iemand anders door in te loggen in jouw account en de stappen te volgen. Klik hier voor het stappenplan voor het overdragen van een startbewijs. Indien je het startnummer overdraagt na 11 oktober zal jouw naam nog steeds zichtbaar zijn op het startnummer, omdat deze al zijn gedrukt. Het startnummer wordt naar het adres van de originele deelnemer gestuurd, dus u bent zelf verantwoordelijk voor de overdracht van uw startnummer. De kosten voor het overdragen van je startbewijs bedragen 3 euro.
Wanneer sluit de inschrijving?
Je kunt je tot de start van de desbetreffende afstand (digitaal) inschrijven, mits deze niet is uitverkocht.
Hoe reis ik naar de start?
Wij adviseren deelnemers en toeschouwers zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te reizen. Houd er rekening mee dat veel wegen zijn afgesloten en het zal erg druk zijn in de stad. Klik hier voor alle informatie over de bereikbaarheid.
Is er douchegelegenheid?
Nee, er zijn geen douchegelegenheden.
Waar vind ik de finish?
De start en de finish zijn op de Kruissingel
Krijg ik een finishcertificaat?
Elke finisher krijgt een persoonlijk finishcertificaat welke te downloaden is. De link naar de uitslagenpagina ontvang je per e-mail na het evenement.
Kan ik me ergens omkleden tijdens het evenement?
Er zijn geen kleedruimtes beschikbaar. Je kunt je tas (op eigen risico) afgeven op het evenemententerrein bij de plantsoenvijver. Op vertoon van je startnummer kun je je kleding weer ophalen bij de garderobe.
Krijg ik een medaille?
Alle deelnemers ontvangen na het passeren van de finish een medaille als herinnering aan het evenement.
Hoe zien de parcoursen eruit?
Klik hier voor de parcourskaarten.
Hoe ziet het programma eruit?
Klik hier voor alle programma's.
Waar is de start?
De start en de finish zijn beide op de Kruissingel.
Krijg ik mijn startnummer toegestuurd of moet ik hem ophalen?
Individuele inschrijvingen
Jouw startnummer wordt voorzien van jouw voornaam, mits jij je vóór 22 oktober hebt ingeschreven. Iedere deelnemer dient zijn of haar startnummer op zaterdag 4 november af te halen bij het wedstrijdsecretariaat. Startnummers worden dus niet opgestuurd.
Groepsinschrijvingen
Bij inschrijvingen t/m 22 oktober worden de voornamen van de ingeschreven deelnemers op de startnummers gedrukt. Indien ingeschreven vóór 22 oktober worden de startnummers van te voren in één pakket opgestuurd naar het opgegeven adres. Zo kun je dus als school, vereniging of groep van te voren de startnummers verdelen. Bij inschrijvingen ná 11 oktober dient de contactpersoon van de groep de startnummers op te halen op zaterdag 4 november bij het wedstrijdsecretariaat.
Je wordt dringend verzocht voor je eigen veiligheid het medisch paspoort aan de achterzijde van het startnummer in te vullen. Het startnummer dien je op de borstzijde te dragen. Je startnummer is persoonlijk en niet overdraagbaar. Bij calamiteiten dient je startnummer namelijk als medisch paspoort.
Waar kan ik mijn tas afgeven?
Je kunt je tas (op eigen risico) afgeven op het evenemententerrein bij de plantsoenvijver. Op vertoon van je startnummer kun je je kleding weer ophalen bij de garderobe.
Bij de Plantsoenloop is er tijdsregistratie op de 2,4 en 8km. Bij de 1km is er geen tijdsregistratie.
Waar bevinden de toiletten zich?
Toiletten bevinden zich op de Kruissingel.
Waar vind ik mijn uitslag?
De uitslagen worden na afloop gepubliceerd op deze pagina. De link naar de uitslagenpagina ontvang je ook per e-mail na het evenement.
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Tijdens het evenement vind je op de afstanden van 4 en 8km waterposten. Tip van de organisatie: drink een halfuur voor de start nog water of een sportdrankje dat je gewend bent te drinken. Tijdens de wedstrijd neem je bij elke verzorgingspost een bekertje water aan en drink je dit helemaal op.
Wat is het wedstrijdreglement?
Klik hier voor het wedstrijdreglement.
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Gevonden voorwerpen worden verzameld bij de tassenafgifte bij het Noorderplantsoen. Neem contact met ons op als jouw spullen hier ook niet liggen. Na afloop van het evenement hebben wij zicht op alle gevonden voorwerpen.
Wat is het goede doel van de Plantsoenloop Groningen?
Klik hier voor alle informatie over het goede doel.
Wat wordt er medisch geadviseerd en welke medische verzorging is er op het parcours?
Klik hier voor alle informatie over het medisch advies en de medische verzorging op het parcours.
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Klik hier voor alle informatie over vrijwilligers.
Is er een wachtlijst voor uitverkochte afstanden?
De inschrijving van een onderdeel sluit zodra alle startnummers voor deze afstand zijn uitverkocht. Er is geen wachtlijst.